Åpent møte om Helse - 31. mai kl. 18 Scandic hotell Sjølyst plass 4

Åpent møte: Trygg alderdom i Oslo og Ullern – eller er det grunn til uro? Og hva med de unge?

Onsdag 31. mai kl. 18 blir det debatt mellom byråd for eldre, helse og innbyggertjenester Marte Scharning Lund (AP) og bystyremedlem Hassan Nawaz (Høyre).

Innledningsvis vil direktør for Ullern Bydel, Marie Anbjørg Joten, redegjøre for status og utfordringer for bydelen. Salen blir invitert til å stille spørsmål og holde korte innlegg.

Sted: Scandic hotell Sjølyst plass 4, 0212 Oslo

Møtet forventes å vare i ca. 1,5 time.

Nærmere om problemstillingene: Trygghet for helse og omsorg for eldre – eller er det grunn for uro? Av siste års offentlige debatt får en inntrykk av at de eldres situasjon er under press, med presentasjon av rystende eksempler i media – et press som kan å øke ettersom aldersbølgen vokser i styrke. Andelen aldrende befolkning er høyere i Ullern enn i andre bydeler i Oslo. Hvordan er Oslo og Ullern rustet til å møte utfordringene? Hva er viktige politiske tiltak på kort og lang sikt? Hvordan tilpasse tjenester og tilbud som sikrer forutsigbarhet, trygghet og nødvendig helsetjeneste?

Samtidig byr situasjonen blant unge på utfordringer, med opplevd utenforskap og tilsynelatende økte utfordringer relatert til psykisk helse.  Ullern har få tilbud til unge utover idrett. Stoppestedet gir et visst tilbud i vestre Ullern, men det er stort behov i østre Ullern med hele Skøyen-området og oppover mot Hoff. Hva er de prioriterte politiske tiltakene for unge?

Hva er Arbeiderpartiets og Høyres svar på disse utfordringene?

Vel møtt!

Med vennlig hilsen styret for Ullern Arbeiderparti,